Ladataan Tapahtumat

« All Events

• Tämä tapahtuma on mennyt.

KPL Akatemia: Allergioiden ehkäiseminen kasvihuonetyössä

05.10.2021 - 15:00 - 16:30

KPL Akatemian etäkursseilla alansa asiantuntijat pitävät tietoiskuja kasvihuoneviljelyyn ja yrittämiseen liittyvistä aiheista. Kaikki KPL Akatemian koulutukset järjestetään webinaareina Teamsin kautta. Koulutuksia järjestetään kahden viikon välein tiistaisin klo 15-16. Osallistua voivat Kauppapuutarhaliiton jäsenyrittäjät ja heidän työntekijänsä.

KPL Akatemiassa tällä kertaa aiheena on Työterveyslaitoksen seminaari: Allergioiden ehkäiseminen kasvihuonetyössä

Mille epäpuhtauksille tomaatti- ja kurkkukasvihuoneissa altistutaan, minkälaisia terveysvaikutuksia niillä on? Voiko kasvihuonetyön terveyshaittoja ehkäistä ja miten?

Webinaarissa esitetään Työterveyslaitoksen tuoreessa tutkimushankkeessa (Biologinen torjunta kasvihuoneissa – allergiat, altistuminen ja niiden ehkäisy) saatuja tietoja kasvihuonetyössä esiintyvistä allergioista ja niiden torjunnasta sekä työympäristön epäpuhtauksista.

Tilaisuudessa kerrotaan hankkeen päätulokset. Lisäksi esitellään uudet, verkosta ladattavat ohjeet työpaikoille, työntekijöille ja työterveyshuolloille. Näiden käytännöllisten ohjeiden avulla kasvihuonetyöntekijät, yrittäjät ja työterveyshuolto voivat yhteistyössä edistää työkykyä ja hyvinvointia tällä tärkeällä alalla.

Alustukset klo 15-16

Kasvihuonetutkimuksen esittely
Katri Suuronen, vanhempi asiantuntija, Työterveyslaitos

Kasvihuonetyöntekijöiden allergiat