Ladataan Tapahtumat

« All Events

• Tämä tapahtuma on mennyt.

KPL Akatemia: Digitomkku-hankkeen tuloksia

22.11.2022 - 15:00 - 16:00

KPL Akatemian etäkursseilla alansa asiantuntijat pitävät tietoiskuja kasvihuoneviljelyyn ja yrittämiseen liittyvistä aiheista. Kaikki KPL Akatemian koulutukset järjestetään webinaareina Teamsin kautta. Osallistua voivat Kauppapuutarhaliiton jäsenyrittäjät ja heidän työntekijänsä. Akatemiat ovat ilmainen jäsenpalvelu.
Tällä kertaa Akatemiassa aiheena: Digitomkku-hankkeen tuloksia, Irene Vänninen, LUKE & Esa Palmujoki
Tietoa Digitomkusta: Digitomkku-hankkeen päätavoitteena on testipeteihin perustuvan ja moniosaajaverkoston hoitaman Big Data kokeilu- ja oppimisalustan luominen ja sisäänajo tomaatin, kurkun ja paprikan tuotannossa. Hankkeen osia ovat anturiverkot kasvihuoneissa, tiedonsiirto, datan hallinta, data-analyysi ja tiedon käyttötavat päätöksenteossa. Tuotettu rakenne ja kokemus sen käytöstä ovat pohjana kasvihuone- ja säätötekniikkayritysten kaupalliselle, verkostoa hyödyntävälle liiketoiminnalle. Lisäksi hanke tuottaa tietoa kasvihuoneiden sisäisen vaihtelun merkityksestä ja hallittavuudesta sekä kasvien fysiologisen tilan suoran mittaamisen käyttökelpoisuudesta kastelun ohjauksessa. Fokus on kastelun ohjauksen tarkentamisessa kasvien fysiologisten vastemittausten avulla ja kasvien vesitalouden vaikutuksissa lopputuotteiden määrään ja laatuun.

Tiedot

Päivämäärä: